sobota 2. októbra 2010

Záviny z jednoduchého cesta




400 g hladkej múky - Špeciál, 3 žĺtky, 2 lyžice octu, 8 lyžíc mlieka, štipka soli, 250 g Hery

Do dôkladne preosiatej múky pridáme žĺtky, zmäknutý tuk, soľ, postupne mlieko a napokon ocot. Rukami vymiešame polotuhé cesto a odložíme asi na hodinu do chladu.
Cesto rozdelíme na 3 časti a na pomúčenej doske ich postupne rozváľkame úplne na tenko. Každú natrieme ľubovoľnou plnkou (ja som pripravila jablkovú, orechovú a kokosovo-čučoriedkovu)...
Jablková: Jablká som nakrájala na tenké plátky, posypala hrozienkami, strúhankou, vanilkou, trocha cukrom a škoricou.
Orechová: 100 g pomletých vlašských orechov, 1 dcl horúceho mlieka, trocha cukru a 3 kv. pomarančového oleja Nahrin.
Kokosová: 100 kokosu, 1 dcl horúceho mlieka, vanilka, cukor a nakoniec sneh z 3 bielok. Po natretí na cesto som ju posypala čučoriedkami z kompótu.

Záviny som piekla na plechu vystlanom papierom na pečenie do zlatista. (Vrch som ešte pred upečením potrela 1 rozšľahaným vajíčkom - kvôli lesku:)
Mňáááááám....

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára