piatok 28. februára 2014

Kompótový koláč.

Cesto: 1 l kompót-napr. maruhuľový,400g múka hladká, 2ks vajcia, 100g cukor mletý (práškový),2PL prášok kakaový,2KL sóda jedlá, 100 ml olej Postup: Do misky dáme celý kompót aj so šťavou. Ja dávam jeden veľký 0,7 l a jeden malý 0,3 l. Tak, aby som mala liter. Kompóty mám dobre napechované, málo šťavy, skoro samé ovocie. Ak by ste dávali kupovaný kompót, kde je veľa šťavy, nedávajte ju celú, iba toľko, aby bolo ovocie mokré. Ale odložte si ju! Kompót umytou rukou trocha rozmačkáme, aby neboli celé kusy... ale nie veľa, lebo chceme v koláči kúsky ovocia. A teraz už je to rýchlovka. Najskôr predohrejeme rúru na 190 stupňov a vymastíme plech, ktorý vysypeme múkou. Ja som použila plech s vysokým odopínacím okrajom 24 x 37 cm. Do misky na kompót vysypeme všetky suroviny, prilejeme olej a rozklepneme celé vajcia. Všetko spolu varechou premiešame a vylejeme na pripravený plech. Ak by ste to mali moc husté, prilejte odloženú šťavu z kompótu. Zvrchu cesto uhladíme a vložíme do rúry piecť asi 25 minút.rch koláča môžete potrieť kyslastým lekvárom, posypať kokosom, alebo orechami, poliať čokoládovou, alebo citrónovou polevou. Alebo polejte kokosovou polevou ako to robím ja. V hrnčeku uvarím 100g masla v 200ml mlieka, pridám 150g kokosu a 100g cukru. Túto polevu nalejem na koláč ihneď po vytiahnutí z rúry. Šťava vsiakne do cesta a kokos ostane navrchu, čím docielime, že koláč bude ešte viac šťavnatý a dlhšie vydrží vlhký... no ako kde, u nás zmizne tak rýchlo, ako táto zima. ...alebo len natrite lekvárom a posypte napr. zvyšnými mletými mandľami... Zdroj. Internet bonvivani.sk

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára