streda 3. decembra 2014

Dezertína - pomarančovo-čokoládová dobrota :)

Viete čo?Dnes sa mi podaril asi jeden z najlepších koláčov,a nie je v ňom ani gram múky! Čokoládový koláč s domácim pomarančovým pyré poliaty horkou ganache! RECEPT:(1hrnček=250ml) 375g pomarančov(približne jeden a pol)chemicky neošetrené! 6 veľkých vajec 1ČL vrchovatá,kypr.prášok ½ ČL sóda bikarbóna 1 ¼ hrnček kryštálový cukor 2 hrnčeky mleté orechy(mandle,vlašské..) ½ hrnčeka holandské kakao ½ ČL mletá škorica Práškový cukor na posypanie Vlož celé (aj so šupou!) pomaranče do hrnca s vodou a priveď k varu.V tomto momente stíš plamen a var dve hodiny. Pomaranče rozkrájaj(poprípade vyber kôstky) a rozmixuj na hladké pyré.Po vychladnutí začni po dvoch primiešavať vajcia.Pridaj aj ostatné ingrediencie a dôkladne premiešaj.Vzniknuté cesto vlej do maslom vymastenej formy na pečenie(ja som použila s priemerom 24 cm).Peč pri 180°C asi 45-55 minút-pre kontrolu použi trik so suchou špajdlou. Na vrch môžeš pripraviť ganache,alebo iný krém podľa chuti. Ganache pripravíš zmiešaním smotany na šľahanie a čokolády(ja som použila kvalitnú 60%) v pomere 1:1(100ml smotany:100g čokolády).Smotanu ohrievaj vo vodnom kúpeli kým sa začnú tvoriť malé bublinky.Ihneď odstav a pridaj na kúsky nalámanú čokoládu.Miešaj kým sa všetka nerozpustí.Ja som pridala aj trochu pomarančovej šťavy.Nechaj trochu schladnúť,polej koláč a ihneď vlož do chladničky. Je to neskutočne dobrá torta :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára